Projectmedewerker Horizontaal Toezicht

Functieomschrijving

Lever jij binnen het RKZ een belangrijke bijdrage aan Horizontaal Toezicht?


Projectmedewerker Horizontaal Toezicht

24-32 uur HBO | WO

Analytisch sterk, gestructureerd en gedreven


Wat breng jij mee?

Horizontaal Toezicht gaat over het 'in control' zijn op je processen die betrekking hebben op de registratie van de zorg. In het kader van de uitrol van dit project binnen RKZ is er plek voor een enthousiaste projectmedewerker met aandachtsgebied Horizontaal Toezicht (HT). Je bent ervaren op het gebied van DBC’s en ziekenhuisprocessen en hebt ervaring met projectmatig werken. Je bent flexibel, analytisch sterk, werkt gestructureerd en bent resultaatgericht. Je hebt kennis van risicomanagement en audits vanuit de zorgverzekeraars.


Dan kan je dag er zo uit zien!

Als projectmedewerker HT heb je een belangrijke rol in de doorontwikkeling en de uitvoering van de werkzaamheden rondom HT. Je bent actief op verschillende plekken in de organisatie op verschillende niveaus; je doorloopt de processen met de medewerkers in het primaire proces en je bent de schakel tussen de afdeling Zorgadministratie en het ziekenhuis. Je gaat in teamverband ervoor zorgen dat RKZ kan leunen op haar processen, met als doel in één keer juist, tijdig en volledig te registreren en te factureren. Je kijkt vanuit wet- en regelgeving naar de processen, brengt de risico’s in kaart en benoemt hier de beheersdoelstellingen op.


Jouw nieuwe collega’s!

Je maakt onderdeel uit van het projectteam HT. Binnen het project HT ligt het zwaartepunt bij de Zorgadministratie. Om die reden zal je hiërarchisch vallen onder deze afdeling. De afdeling Zorgadministratie is namelijk verantwoordelijk voor het proces rondom juiste, tijdige en volledige vastlegging van administratieve gegevens rondom de patiëntenzorg. We adviseren de organisatie en oefenen controle uit op het gebied van DBC registratie. De afdeling zorgadministratie bestaat uit 13 medewerkers: DBC-adviseurs, medewerkers facturatie, debiteuren en medische registratie.



Wij bieden jou!

• Inschaling volgens de cao schaal 55 (maximaal €4111,-)

• Naast jouw salaris en 8,33% vakantiegeld bieden wij jou een uitstekende pensioenregeling en ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%

• Een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheden

• Je kunt bij ons gratis parkeren en station Beverwijk is op 7 minuten loopafstand

• Verder hebben wij een leuke personeelsvereniging die activiteiten organiseert

De duur van het project is volgens de planning 2 jaar. De verwachting is wel dat er een vaste plek in de organisatie ontstaat bij het afronden van het project.

Waar wij het verschil maken is dat wij een regionaal en kleinschalig ziekenhuis zijn met bijzondere specialismen, zoals brandwondenzorg op topklinisch niveau. Het RKZ is een hechte organisatie met korte lijnen. Iedereen helpt elkaar binnen het ziekenhuis om de beste zorg te leveren aan onze patiënten. Samen zorgen wij voor beter op jouw manier!

Informatie

Voor meer informatie kun je bellen met Bram Bexkens, teamleider Zorgadministratie, 0251-265456.


Solliciteren

Kom jij bij ons werken? Vul dan je sollicitatie in via één druk op de solliciteer button. Wij kijken uit naar je reactie.

Wij vragen aan jou

  •  Een relevante vooropleiding hbo+/wo niveau
  • Volledige kennis van de DBC-systematiek
  • Kennis van AO/IB ziekenhuis breed en van registratieprocessen, gekoppeld aan medische processen; specifieke kennis en vaardigheden rond auditprocessen binnen de zorgregistratie is een pré
  • Affiniteit met en kennis van automatisering; kennis van HiX/Chipsoft
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een relevante functie
  • Een sterk analytisch vermogen, je bent in staat om verbanden te leggen en je bent goed in verbinding maken met collega's die minder affiniteit hebben met administratieve processen
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie en adviesvaardigheden
  • Verder ben je proactief, oplossingsgericht, organisatiesensitief (diplomatie en tact), kritisch, onafhankelijk, accuraat en sterk in plannen en organiseren. Je weet mensen te overtuigen en bent gewend actuele ontwikkelingen naar je eigen setting te vertalen. Dit alles om als een natuurlijke gesprekspartner met interne stakeholders te acteren.

Wij maken geen gebruik van acquisitie voor het invullen van deze vacature, wij selecteren graag zelf onze nieuwe collega. Deze vacature is intern en extern geplaatst. Bij gelijke geschiktheid hebben re-integranten en interne kandidaten voorrang.